“The work impresses with its consistency, image rhythm and simple elegance. The precisely composed interaction of music and image animation creates an independent work. One would wish to experience ‘Vida’ as a high-resolution projection in large rooms”
“The beginning is disturbingly beautiful: Inga Jäger sings a-i-u again and again in a warm, soft voice. Aiu as in Aiuto - a cry for help that lacks the strength to achieve its own perfection. ”
“Patricia Martinez imponierte durch ihre authentische Reflexion des Künstlers und Menschen Hanns Eisler. Das kompositorische Schaffen von Patricia Martinez spiegelt eine intensive, inhaltsrelevante Auseinandersetzung mit verschiedenen Strömungen der Gegenwartsmusik sowie einen hohen Anspruch betreffend kompositorische und humane Inhalte.”
“Martinez takes on what is so important in our narrowly proscribed lives today: she introduces us to the new, and gives us a completely different experience from the conventional recital.”
“The pianist Joseph Houston played breathtakingly virtuoso and translucent, the tricky-rhythmic chord clusters in Patricia Martínez’s Outside.”
“The piece was utterly gripping”
“Applaus für die Musikkünstlerinnen. Ganz besonders hervorzuheben war dabei das Stück „Out of sight“ von Patricia Martinez.”
“Patricia Martinez’ short, intense and deeply poignant Al trasluz del recuerdo, “a reflection on modalized time” and an unsettling examination of loss and suffering.”
“Es fascinante el modo en que la obra de Martínez se arranca a sí misma de la nada y va armándose a partir de esa respiración.”
“Sus materiales musicales nunca carecen de interés, y tienen momentos de especial brillo”
“Tenue brillantez by Patricia Martínez, deploying with professionalism the paraphernalia of the avant-garde.”
“Some were more evocative than others, as in the delicate, seascape-like flute and cello pairing of Patricia Martinez’s “Los tiempos del alma.”
“Los Tiempos del Alma” (2008), an arresting duet for flute and cello, each oscillating between sound effects and conventional themes, by Patricia Martínez, from Argentina”
“...dal sensualissimo movimento della Martínez...Brillanti creature in precario equilibrio, superlativamente esposte.Un’orgia elegante e curiosa, di sax, flauti, oboe, percussioni, violini, violoncelli, clarinetti, tromboni, viole, double bass, pianoforti e conduttori.Uniforme il messaggio: tutto bene dalle parti di Stanford.”
“Quién me diese alas como de paloma, para un grupo de cámara con guitarra eléctrica y sonidos electrónicos, apuesta por un interesante desplazamiento estilístico de los medios electrónicos.”
“Primero se apreció “Vértices”, con una música realmente sugerente de Patricia Martínez, poseedora de sólidos antecedentes, e ideas de movimiento de Walter Ariel Cammertoni, trabajo interesante por la atmósfera de placidez lograda, tanto en la faz del sonido como por las plásticas imágenes creadas en el espacio por los desplazamientos del grupo de bailarines.”
“Tenue brillantez (2007), de la joven compositora argentina Patricia Martínez, obra de unos ocho minutos de duración, manifiesta una exploración de timbres, ásperas sonoridades inquietantes, fusiones sonoras y otros recursos expresivos afines con no pocas creaciones contemporáneas; su originalidad apunta hacia el futuro, aunque poniendo el acento en los medios.”
“Las piezas de Martínez trabajan sobre un continuo; ya se trate del campo continuo de una solitaria cajita de música o de la sostenida atmósfera opresiva de Espejos de tiempo, que parece inspirada en el mundo de los trenes subterráneos y cuyo final nos proporciona un hermoso respiro, una suerte de abreviado amén instrumental”
“Eine ebenso reduzierte wie konzentrierte Tonsprache, zudem eine Szene, die in wenigen Minuten ethische, wissenschaftliche und menschliche Fragen zueinander in Beziehung setzt. Dieser Komponistin würde man es zutrauen, ihr Publikum auch über die Langstrecke eines Opernabends zu fesseln.”
“Hätte man es nicht vorher im Programmheft gelesen: „La niña helada“ von Patricia Martinez (43, Argentinien) wäre glatt als hübsche, surreale Szenerie büro-häuslicher Normalität durchgegangen mit seinen getragenen, leicht retrospektiven Klangbildern.”
“New York City Electroacoustic Music Festival: In a few marvelous instances, the videos and the music were so closely and effectively connected as to reinforce and enhance each other: for the audience, eye and ear received simultaneously the same pronouncements in visual and aural languages. Two splendid examples of this success were Marc Ainger’s elegant Scribbles and Smears in Space, a work in which “the sound and the video are generated using the same algorithmic processes” and Patricia Martinez’ short, intense and deeply poignant Al trasluz del recuerdo, “a reflection on modalized time” and an unsettling examination of loss and suffering.”